Historia powstania Warszawy Pickup

Warszawa Pickup – ikona polskiej motoryzacji PRL-u ma ciekawą genezę powstania. Otóż od 1948 roku organizowany był kolarski Wyścig Pokoju, którym żyli wszyscy Polacy.

www.vitrostore.pl

Gdyby nie ta impreza, prawdopodobnie ten model Warszawy nigdy by nie powstał. Polskiej reprezentacji kolarzy brakowało pojazdu, który stanowiłby zaplecze techniczne.

Potrzebny był mały samochód dostawczy do przewozu zapasowych rowerów, akcesoriów oraz mechaników. Polski Związek Kolarski wystąpił do FSO z prośbą o dostosowanie do potrzeb jednego lub dwóch egzemplarzy Warszawy.

Inżynierowie i konstruktorzy stworzyli pickupa, który miał na stałe zainstalowane na platformie stojaki do przewozu rowerów. Prototyp legendy powstał w 1955 roku i mówi się, że przyczynił się w 1956 roku do zwycięstwa w wyścigu Stanisława Królaka.

Warszawa Pickup doskonale spisywała się na trasie wyścigu i stwierdzono, że mogłaby mieć szersze zastosowanie. Pojazd trafił do produkcji seryjnej i pierwszy egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w 1958 roku.

Szybko stał się hitem, jednak wyprodukowano zaledwie kilkaset egzemplarzy takiej wersji Warszawy. Dziś jest największą gratką dla kolekcjonerów.

W zależności od stanu technicznego, cena legendy waha się od 25 do 45 tysięcy złotych.